DE GROTE AANRAAKSCHERMEN VAN CTOUCH VERBETEREN DE SAMENWERKING IN DE VERGADERZAAL

Posted by Olga Koltsova | feb 23, 2019 |

 

De grote aanraakschermen van CTOUCH verbeteren de samenwerking in de vergaderzaal
"De iPhone werd in 2007 geïntroduceerd. Sindsdien is een touchscreen zo gewoon geworden dat het vanzelfsprekend is", zegt Bernard Gosselink, CFO van CTOUCH. Het Eindhovense bedrijf CTOUCH maakt interactieve displays – het soort displays dat te vinden is in klaslokalen en in vergaderzalen van bedrijven. "Een touchscreen van een smartphone is echter niet hetzelfde als het touchscreen in een klaslokaal of vergaderruimte. Het is belangrijk om de toegevoegde waarde van een touchscreen in deze situatie altijd mee te laten wegen. CTOUCH richt zich op de toepassingen van touchscreen technologie die mensen helpen om op een meer comfortabele en professionele manier samen te werken."

In 2010 is het bedrijf begonnen met de productie van interactieve displays voor de klaslokaalomgeving – de touchscreens vonden vanaf toen geleidelijk hun weg naar scholen en universiteiten in Nederland en andere landen, waarbij de interactieve whiteboard-oplossingen geleidelijk aan werden vervangen. Nu, in 2019, is de prioriteit van CTOUCH de ontwikkeling van touch-oplossingen die meer passen in een zakelijke omgeving.

Ook in het kantoor van CTOUCH bevinden zich aan de wand van de vergaderzaal overal touchscreens. Tijdens ons interview met de schermen in standby-modus zien we een kalender – Gosselink geeft er commentaar op: "Zoals je kunt zien, heeft deze persoon hier op 4 februari een vergadering: hij heeft deze geboekt via zijn Microsoft Outlook-kalender en iedereen kan nu zien dat de ruimte op deze dag geboekt wordt." De touchscreens werken ook als een interactief whiteboard. De slimme software bewaart wat de gebruikers hebben opgeschreven, het volgt wat er al gedaan is om de eindgebruiker te helpen beter georganiseerd te zijn. De bedrijfs-touchscreens zijn ook ontworpen voor videoconferenties – zelf gebruiken ze Skype voor dat doel. Elke CTOUCH interactieve display heeft zijn eigen Skype-adres – Gosselink zegt dat deze manier handiger en professioneler is dan het gebruik van persoonlijke Skype-accounts. "Nu hebben we een product voor de zakelijke omgeving dat volledig Skype for Business-georiënteerd is (voor Skype for Business of Office 365)", zegt Gosselink. "Momenteel integreert Microsoft de Office 365 en Skype to Teams platforms, maar met onze technologie kun je, als voor Skype for Business hebt gekozen, nog steeds eenvoudig overstappen naar Microsoft Teams", aldus Gosselink.


En niet alleen de software kan eenvoudig worden gewijzigd in de interactieve displays van CTOUCH. Gosselink zegt dat de interactieve displays opgebouwd zijn met modules die vervangen kunnen worden als de technologie vooruitgaat. "Als je bijvoorbeeld een nieuw besturingssysteem moet gebruiken, dan kun je de chip in het scherm vervangen. Bij de ontwikkeling van onze schermen houden we in gedachten wat voor soort details er in de komende jaren mogelijk vervangen zullen worden. Het touch panel is het duurste element en dit is het onderdeel dat het het langste zonder vervanging moet volhouden.

CTOUCH richt zich niet op één technologie, maar op een combinatie van technologieën in één oplossing, zegt Gosselink: "We werken nauw samen met Barco, Microsoft, JBL. Zo hebben we bijvoorbeeld met JBL gewerkt aan een professioneel geluidssysteem, zodat je met onze interactieve displays geen extra luidsprekers hoeft te gebruiken. We werken samen met softwarebedrijven om ons product completer te maken. We zijn geen uitvinders in termen van het zelf bouwen van iets vanaf nul, maar we zetten alles op alles om één product te maken dat voldoet aan de behoeften van de eindgebruikers."

 

"Het scherm helpt je"

 

Omdat het doel van CTOUCH is om werkelijk aan de behoeften van de gebruikers te voldoen, gaat er veel energie op aan gebruiksvriendelijkheid van de producten – met een intuïtief begrijpelijke interface. "Als je op het scherm komt, zie je meteen hoe je het kunt gebruiken. Het scherm helpt je – bijvoorbeeld als je een beetje zenuwachtig bent tijdens een belangrijke presentatie", zegt Gosselink. Het bedrijf is ook altijd op zoek naar de feedback van de eindgebruikers, bijvoorbeeld via focusgroepen op verschillende gebieden. "We zijn klein, dus het is voor ons gemakkelijk om aan de wensen van de klanten te voldoen in de vorm van onze producten. We werken vaak ook met studenten – bijvoorbeeld met Fontys Hogeschool Eindhoven en de Technische Universiteit Delft. We zijn geïnteresseerd in de ideeën en meningen van de studenten omdat al deze feedback ons helpt om onze producten te verbeteren: in het bijzonder om de interfaces handiger en begrijpelijker te maken voor de eindgebruiker."

In 2018 verhuisde het bedrijf naar Strijp-T in Eindhoven, een stadsgebied dat ook wel de bakermat van de Brainportregio wordt genoemd: Philips is er meer dan 125 jaar geleden begonnen. De CFO van CTOUCH ziet Strijp-T als een gunstig gebied voor het werk en de groei van hightech bedrijven: zowel vanwege de vele mogelijkheden om nauw samen te werken als vanwege de praktische redenen, zoals de nabijheid van het centrum en de goede bereikbaarheid van de kantoren met alle soorten vervoer.

Foto: © Marijke Krekels

Bron.